sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Lähtö tietoa:)

Joo elikkäs miten se nyt muotoilisi. Lyhyesti...

Ikä 20 vuotta, kiloja kertynyt liikaa vuosien mittaa. Painon nousu alkoi n. 6kk sitten kun jouduin sairaalaan rinnan nipistyksistä. Holter 24h laite, sydänultra ja kaiken tapaisia muitakin kokeita otettu. Ennen tutkimuksia lääkäri oli sitä mieltä että kärsin P-häiriöstä (paniikkihäiriö). Tällöin elämäntilanteenani oli ressaava parisuhde(avoliitossa) jossa mies teki mitä tahtoi ja luottamus lopulta katkesi kokonaan kun mies otti ja meni minua pettämään, joten jätin mieheni ja jokseenkin aloin olemaan jamassa että en enää jaksanut huolehtia itsestäni kun oli olo etten kelpaa. Tätä pettämistä ennen olin siis saanut tuon rinnanipistelyn jonka johdosta jouduin sairaalaan. makasin 2 vk kotona sängyllä ja silloinen mieheni koitti olla tukenani.. Kun vihdoin testit oli otettu ja todettiin että kärsin lisälyönneistä olin ollut jo yli 3-4 kk ilman liikuntaa, tarkoitan siis hölkkäämistä. Kävely lenkkejä olen kylläkin tehnyt mutta ei niilläkään kehumaan pääse. Joku vain sai jarrut pohjaan kun sydän alkoi muljahtelemaan, kai siinä nyt jokainen säikähtää ja vaikka lääkärit sanoisikin että ne ovat hyvälaatuisia lisälyöntejä "muljahduksia" niin ei siinä mieli tee lähteä kokeilemaan onnea juosten että kestääkö vaikka lääkärit sanoivatkin että saisi. No siinä oli hiukan tietoa menneisyydestäni..

Tullaanpas nykyhetkeen:
Painonoussut huomattavasti koska olen alkanut pelkäämään lenkkeilyä tai muuta rasitusta lisälyöntien takia. Olen tavannut uuden miehen jonkakanssa olen parisuhteessa, mies tukee minua ja on kaikinpuolin täydellinen ja ymmärtäväinen. Tietenkin minä olen tyhmä ja välillä oma aijempi suhteen kaatuminen kummittelee korvienvälissä ja pelko uudestaan petetyksi tulemisesta kummittelee vaikka syytä ei ole. Onneksi myös tämän asian mieheni ymmärtää. No nyt tarkoituksena on alkaa ystäväni kanssa laihduttamaan huomisesta lähtien ja tavoitteena on kesään mennessä tiputtaa - 15.. kannustakaahan!:) Pelko lisälyönneistä on erittäin kova kynnys lenkkeilyä ajatellen mutta mieheni,sekä ystäväni on luvannut pitää minusta huolta! :) joten katsotaan.. Aloitan huomisen aamun punnitsemalla itseni, laitan sitten kuvaa tänne yms. pituuden jne ja mieheni tossa uhkaili että tarkoitus olisi lähteä aamulla uimahalliin uiskentelemaan ja illalla sitten vielä ystäväni kanssa lyhyelle kävelylle:) Hiukan pelottaa miten mahtaa lähteä liikkelle :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti